2013. október 3., csütörtök

Engedjenek be!

Kezdem úgy érezni, hogy könnyebb lett volna beugrani a tiltott városba a Ming hárembe egy kósza kufircra a 15. században, majd kifele lepacsizni az őrökkel, mint ma meglátogatni valakit mondjuk Shanghaiban.
Persze aki nem végzi el a szükséges kutatómunkát, az magára vessen. Hogy lesz az egyszerűből nehéz alig néhány lépésben?

1. Utazz el otthonról és próbálj meg egy másik országban kínai vízumot szerezni. A hivatalos álláspont szerint vízumot csak helyi lakosoknak adnak ki, külföldieknek csak kivételes esetben egyéni elbírálás alapján. Ebben még nincs is semmi furcsa, ez a legtöbb követtségen így működik, csak a kínaiak ezt komolyan is veszik.
Talán ez a legnagyobb hiba amit elkövettem. Mentségemre csak annyit tudok felhozni, hogy amikor otthonról eljöttem még eszem ágában sem volt kínába menni, de ha lett volna, akkor se lett volna értelme megcsinálni a vízumot, hisz az csak 90 napig érvényes a kiállítástól számítva.

2. Vietnámban derült ki, hogy tennék egy kitérőt kínába. Itt még volt egy rakás többé-kevésbé megalapozott kifogásom. Egyrészt nem tudtam Márk mikor ér Kínába, de az biztosnak tűnt, hogy egy hónapon belül még nem, szóval nem akartam, hogy ketyegjen a 90 nap. + mint Márk kiderítette a teljes kínai vízumrendszer változott szeptember elsejével, szóval nem tűnt túl logikusnak augusztus 28.-án beadni a kérelmet a 4 napos ügyintézésre. Ráadásul a helyiektől azt a pletykát hallottam, hogy külföldieknek nem nagyon szeretik megadni ott a vízumot. Azóta hallottam már ellenpéldát rá.

3. A Fülöp-szigetek ideális helynek tűnt, ide valóban nyaralni érkeztem egy hónapra, gondoltam majd innen repülök Shanghaiba. Még szerencsém is volt, a hostel amit randomra választottam közel volt a kínai követtséghez és a lakók jelentős része vízumügyben volt épp ott. További közös tulajdonságuk volt, hogy egyikük sem kapta meg a vízumot, mert a fülöpöknél tényleg csak a helyiek kapnak.

4. Hong Kongot javasolta mindenki. Itt állítólag könnyű vízumot kapni. Azt nem tették hozzá, hogy drágább mint bárhol máshol. A Márk által említett expressz vízum mintegy 60e Ft, de a végtelenül türelmeseknek is 15e-t kell fizetniük. Ha a vízum drágának tűnik, akkor hozzáteszem, hogy még az igazán tapasztalt szarrágók sem ússzák meg itt napi 6-10e Ft-os költségvetés alatt. Hogy miért ilyen nagy a szórás? Mert amikor tele a város, akkor minden szállás 2-3x annyiba kerül. Már ha kapsz, mert így is minden ki van már adva. Igen, azt tudtam, hogy kínában egy hetes nemzeti ünnep van. Azt is, hogy ebből egy napot itt is megünnepelnek. Amit nem tudtam, hogy a kínai elitnek a szabadság azt jelenti hogy átugranak Hong Kongba vásárolni. Egy rokkoncert magányos esemény ahoz képest ami itt most az utcákon van.
Még nekem is feltűnt, hogy ez az az eset amikor le kell nyelni a békát és kifizetni az extra költséget, hogy minél hamarabb elhúzhassak. Ha-ha, nem eresztenek ilyen könnyen. Hiába kapnám meg a vízumot korábban, ugyanis az összes kijutási lehetőség is be van foglalva. Legközelebb jövő hét szerdára tudok vonatot foglalni Shanghaiba.

+1 Gondoltam, ha már úgyis szórom a pénzt, legalább tegyem két kézzel, átugrom Makaóba ha már úgyis itt vagyok. Csak hát ahoz ugye útlevél is kéne, az meg a követtségen van.

No de morzsoljátok el azt a kövér könycseppet a szemetekben, korai még siratni engem. Rég tudom már, hogy ha valami túl drága, hogy megfizesd csináld inkább ingyen! A következő részben arról írok hogy kell a fenekére nézni néhány üveg válogatot olasz, francia és ausztrál bornak ingyen és mit szólnak hozzá, ha az embernek van pofája visszamenni repetáért...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése