2012. december 24., hétfő

Egyedul II.

En sem mertem megkockaztatni, hogy a vilag erjen veget hamarabb, mint ahogy Peter tenyleg egyedul nekiall a vilagnak, mar 21-en delelott fogtam a cokmokot, es leleptem a repterre. Valoban nem volt egy konnyes bucsu, de eleg hulye erzes volt ezutan a ket het utan, es plane az elmult nehany honap utan "otthagyni" Petert a futes, ablak es melegviz nelkuli szobaban, hogy kikuralja a megfazast, mielott kiderul, mennyire lesz hol tokegyedul karacsonykor :) Kozben, ha jol ertem, megoldodott a problemak nagy resze, bar a negyedik emeleti szobanal nem erzem praktikusnak, hogy a recepcion keresztul kellett megnyitni a melegvizet :)
A repteri ut meg adott egy utolso kultursokk-loketet. Valahogy ugy indult, hogy elvileg van kozvetlen metro a kozeli palyaudvarrol, de azt nyaron az osszeomlast megelozendo lezartak egy atfogo felujitasra - igy jar az, aki 10 ev alatt 5 metrot is felhuz, nalunk ilyen tuti nem lesz. Masodik korben a repteri buszra szavaztam volna, de ez kicsit "tu a szenakazalban" jellegunek tunt, es igazabol a szallodas is utbaigazitas helyett a sajat taxijukat ajanlotta. Vegulis magyar arszinvonalra visszaszokashoz meg ez a 350 INR (~1400 HUF) taxi is keves volt, szoval bevallaltam. (A metro kb 10 INR (~40 HUF) lett volna, a buszra tippem sincs, mert bar buszoztunk egyet, nem jottunk ra, hol lehet jegyet szerezni). Mikor megjott a "morning driver" (ez kesobb - neki - meg fontos volt), meg minden jonak tunt, aztan mikor a vezetest megelozo kormanyelengedos imadkozast az osszes 40-es temponal eszrevett templomnal megismetelte, mar kevesbe voltam nyugodt :) A repterre erve eloszor megprobalt levenni 200 INR (~800HUF) plusz "adora", en ennek ellenalltam, erre elkezdett borravalot kovetelni, hiszen o kulon az en kedvemert kelt fel mar 8 elott. A last minute hulyesegekre felretett penzt inkabb megkapta a UNICEF, ennel meg nekik is jobban hiszek.
A repteren veletlenszeruen beengedtek a lounge-ba is, valszeg arcra ment :D Viszont a felhulye checkin-ember mindket jaratra a tokutolso sorba adott helyet, ami miatt egyreszt az kepembe donthette az elottem ulo a szeket, masreszt kulon izgi volt Helsinkiben a 25 perces atszallashoz szaladni.
Ugy alakult, hogy ket napot (na jo, 36 orat) meg Koppenhagaban is toltottem a hazajutas elott, aminek kapcsan egy helyi karacsonyi hazibuliba is volt szerencsem elkeveredni. Ez valami egeszen elkepeszto volt, egyreszt a 100 negyzetmeterre bezsufolt 60-80 ember miatt, masreszt az Indiat kovetoen meglepoen oszinten baratsagos tokidegen danok miatt. Ja, es ha mar kultursokk - egy egesz nap turistaskodas soran nem kellett atugranom egy felig megevett patkanyt sem az ego szemetkupacok mellett, sot, meg csak nem is akart nekem senki eladni semmit, hacsak kifejezetten nem ragaszkodtam hozza :) (BTW Peter, tudtad, hogy a danok is esznek steaket? :) )

Zaraskent: ilyen hatassal volt ram a nagy kaland :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése