A hölgy a másik kezében gyermekét fogja! |
Ami engem még ennél is jobban meglepett, a 170cm3 feletti motorok vezetése külön engedélyhez kötött, amit csak akkor kaphatsz meg, ha tagja vagy egy helyi motoros klubbnak. Sok olyat olvastam neken, hogy jöttek a külföldi motorosok az otthoni motorjaikkal ami értelemszerűen nagyobb 170cm3-nél és a rendőrök elkobozták, illetve sokat költöttek útközben kenőpénzre. Ennek megfelelően nem is nagyon vannak nagyobb motorok, egy kezemen meg tudom számolni hányat láttam eddig. A motoros klubbok előtt inkább százegynéhány köbcentis softchopperek sorakoznak, ami otthon inkább a gimnazista vagányok villantásának eszköze.
Az összes lámpánál van visszaszámlálás, hogy meddig tart az adott jelzés, ezt kedvelem nagyon. Ha jól értem jobbra kanyarodni akkor is szabad, ha piros a lámpa, vagy legalábbis mindenki ezt teszi. Úgy alapvetően a közlekedési szabályokat csak akkor tartják be valamennyire, ha van jelentőssége, mert pl nagy a forgalom, éjszaka és elhagyatottabb utakon mindenki csak megy amerre akar.
A robogósok tolják lábukkal a vontatmányt. |
Az előzést általában dudálással jelzik, ez jó. Ha dudaszót hallassz és a tükörben nem látsz semmit, akkor valószínűleg a kanyarban a te sávodban fog szembejönni valaki. Sokszor busz előz teherautót és jön veled szembe a sávodba és a világ legtermészetesebb dolga, hogy te inkább a padkán keress magadnak helyet. Az kicsit ilyesztőbb amikor kettőjüket még egy autó is előzi a te padkádon, de hát mikor az életét félti, kreatív az ember, találsz helyet. Az már kicsit bosszantóbb, hogy a szerpentínen a buszok akkor is előszeretettel használják a teljes útszélességet, ha épp nem is előznek. Szerencsére a hangos dudaszó itt is jelzi, hogy valamire készülni kell.
Ez egy kisebb család, legyen mondjuk 4 fő :) |
A sebességkorlátozás városban 40, országúton 70 km/h. Ez elsőre kevésnek tűnt, de a gyakorlat azt bizonyítja, hogy ezekkel a motorokkal ez tulajdonképpen kényelmes is így. Amit egyáltalán nem értek, hogy a helyiek az esetek nagy többségében még ennél is lassabban mennek, meglepő módon általában nem is a motorosok, hanem az autósok. Elég bosszantó amikor a szerpentínen próbálod rávenni a motort, hogy legalább hármasban menjen fel, de ehhez azért kéne tartani az 50-et, és akkor belefutsz egy kocsisorba, ahol az első 30-al araszol minden látható ok nélkül. Teljesen sík terepen egyenes úton városon kívül is gyakran kell előzni 40-el cammogó autókat.
Otthon is találkoztam már a jelenséggel, de továbbra sem értem, esetleg valaki megmagyarázhatná nekem. Megyek egy keskeny úton, jön egy híd és ki van rakva a 25 tonnás korlátozás. Azt én értem, hogy annyit bír a híd, de miért nem a legutolsó kereszteződésben teszik ki a korlátozást, egy 25 tonnás akármivel nyilván nem lehet a másfél sávos úton megfordulni. Aztán csak hogy fokozzuk a dolgot, megyek tovább, kereszteződés, fel/lehajtó egy szál se, majd a következő hídnál megint 25 tonnás korlátozás. Kérdem én, ha már az előző hídon se jött át, akkor hogy teremne itt a monstrum?
Aztán néha lefelejtik a t-betűt a tábláról. Először fel sem tűnt, de amikor egy buszt előztem a szerpentínen rámdudált, utánna vettem észre, hogy a köv 25-ös táblán pl nincs t. Komolyan? Településen kívül egy normál úton ahol még kis kerek tükör is van a komolyabb kanyarokban, menjek 25 km/h-val? Ezt valószínűleg nem csak én tartom komolytalannak, mert ha az ilyen korlátozásokat is beleszámoljuk, akkor nem 4 órát, hanem legalább 7-et kellett volna terveznie a googlemapsnek a napi távra.
És hát természetesen Ázsiáról beszélünk, egy apró motoron bármit bárhogyan lehet szállítani, függetlenül attól, hányan vagyunk rajta.
A bónuszképpel csaltam egy kicsit, valójában ez még Kambodzsában készült.
Itthon állítólag most módosították a KRESZ néhány szabályát.
VálaszTörlésRemélem, nem a vietnami gyakorlat volt az etalon!!
A posztot még korábban írtam, a képeket csak tegnap csináltam, elfelejtettem betenni, de hiány pótolva. Nagy forgalmat most nem tudtam fotózni, mert kis helyen vagyok.
VálaszTörlésÚgy látom Angel beindította a folyamatokat. Annyira döbbenetes, hogy különböző embereknek mennyire különböző katalizátorra van szükségük:) Bár azt nagyon megértem, hogy a "szabad közlekedsé" élménye mennyire felszabadító lehet arrafelé
VálaszTörlésNa, most már vajon megy a kommentezés?
VálaszTörlés