2013. május 14., kedd

Kiuzetes a kanyarparadicsombol

Tegnap keson ebredtem, mar bele is torodtem, hogy ujabb napot toltok Hoi Anban. Aztanahogy kileptem a hotelbol es melbevagott a hoseg, valahogy eltunt belolem Pato Pal ur. Gyors reggeli utan kapkodos csomagolasba kezdtem, amugy is teli zsakom nehezen nyelt be plusszba egy oltonyt es egy inget. Majdnem sikerult is kijelentkeznem a deli hataridore.

Ugy dontottem ismet leterek a forgalmas foutrol, ezuttal a tengerparton kanyargo utat valasztottam. Mar a terkepet nezve is gyanus volt, hogy lesz benne szintkulonbseg, de azt nem gondoltam, hogy 5-10 km-nyi 10%-os emelkedo var ram. Sikerult is pontosan lemerni hogy allunk, a 8%-os emelkedon meg fel tudunk menni, 10-nel mar megcsuszik a kuplung. Olyan ez, mint ehesen nezni, ahogy masok falatoznak egy kivalo etteremben.
Persze aki felmegy le is jon, eljon meg az en idom! A csucsra elve csodalatos latvany tarult elem. Hegyek, tenger, a tavolban homokos part, csodalatosan kanyargo aszfalt. A tobbire nem emlekszem, emlitettem mar a kanyargo aszfaltot?



Gyorsan lottem egy kepet, hogy ne kelljen mindezt elhinnetek, biztos ami biztos alapob felvettem a kesztyut is, majd belevetettem magam az elvezetekbe. A hagyomanyos kanyarvadaszathoz kepest nemi hatrannyal indulok. Kezdjuk ott, hogy motor helyett egy robogon ulok, ami rendesen fel van cuccolva, raadasul ettol a sulypontja elkepesztoen magasra kerul, merevsegrol meg egyaltalan nem beszelhetunk. A fekek szolid teljesitmenyuek, de a kanyarban a gazzal sem sokat lehet.jatszani, mert a motor is gyenge es kulonben is megcsuszik a kuplung. Es akkor ne felejtsuk el, hogy 10%-os lejton jo motorral, de meg autoval is ilyeszto csapatni, mert folyamatosan olyan erzesem van, hogy nem tudok megallni.
Mindez csak rinyalas, elveztem minden pillanatat, szerintem motorozni is sokat tanulok a nehezitett felallas miatt.
Az ut utolso szakasza sikvideken haladt, de szinten tartogatott meglepeteseket. Az ut szelen a szokasosnal nagyobb csoport ferfit lattam korben ulni, majd ahogy elhaladtam latom, hogy az egyik hoba alatt kakas van. Namost ez vagy egy csendespihenovel egybekotott kakasaukcio, vagy valami mast csinalnak azzal a kakassal. Szimatom nem csalt meg, bizony egy kakasviadalt talaltam magamnak az ut szelen. Erdekes is volt meg nem is, de errol majd maskor irok. Az oras piheno kapcsan kicsit keson erkeztem Hue-be. A hostelesek segitsegevel levadasztam magamnak egy angolul is makogo szerelot, aki vegul megertette, hogy a kuplungot kene megnezni. Ejszakara otthagytam a motort, reggelre kesz is lett. A nem tul nagy atveres az volt, hogy a ficko mindent megszerelt rajta, azt is amit nem kertem. Mindezert 400.000-t fizettem ami kb. 4400Ft.
Az igazi vietnami hegyek csak most jonnek. Keszen allunk en es az angyalom!
Elso utunk a vilag allitolag legnagyobb barlangjahoz vezet, amit en ketlek, de 50m azert tisztesseges belmagassag. El is kellett volna mar indulni, nem talaljatok ki mit csinalok helyette... :-)

2 megjegyzés:

  1. Az öltönyödben kávézol?

    VálaszTörlés
  2. Mostansag volt egy vietnami barlangrol "must see before you die" blog valahol, szoval ovatosan motorozz odafele :)

    VálaszTörlés