2022. november 11., péntek

Tiszteljétek, óvjátok a nőket…

 …mert különben baj lesz.

Azt hiszem eddig egy kicsit szemellenzősen álltam hozzá a témához, talán érdemes egy-két dolgot újragondolni.

Mindenki magából indul ki. Én szeretem a nőket, tisztelem, becsülöm, elismerem és egyenrangúnak tekintem. Talán pont ezért van, hogy mindig úgy éreztem ezek a nő témák túl vannak lihegve. Általában fogékonyabb vagyok arra, mikor átesünk a ló túloldalára. De most nem erről akarok beszélni és a mondanivalóm szempontjából teljesen mindegy, hogy ez igaz-e.

Annak ellenére, hogy ez ellen (sajnos) sokan ágálnak a nők a világ egy jelentős részén a nők jogai főként a szempontjaik preferenciáik egyre hangsúlyosabban megjelennek a mindennapokban. Nem gondolom, hogy ezen kell, vagy akár lehet változtatni. Érdekes módon arra több hatásunk van nekünk férfiaknak, hogy mik ezek a szempontok és preferenciák.

Lassan egy hónapja keseríti meg az életemet, hogy amikor a környező országokban hétvégente lehetetlen szállást találni, akkor állandóan female only opciókat dob csak fel a booking. Mert a nőknek igényük van ezekre az opciókra, a világ meg reagál. Én meg vakságomban csak morogtam rajta, hogy miért egyenlőek a nők. Male only dorm ritkán van, csak female only meg mixed. Aztán meg azon morogtam, hogy a mixed dorm nőkkel van tele, a female üres, engem meg utcára tesznek, mert nincs szabad ágy.

Először azt vettem észre, hogy a nyugati lányokat nem zavarja, sőt preferálják a mixed dormot, az ázsiaiak viszont mind a csak nőibe mennek. Aztán most, hogy egyre többet olvasgatom a review-kat a szállásokról látom, hogy az ázsiai lányok még azon is reklamálnak, ha nem elég nagy lakattal van bezárva a szobájuk. Meg alapvetően bármin amikor ki vannak téve annak a lehetőségnek, hogy akaratuk ellenére a közelükbe kerül egy férfi. De ez nem az ő hibájuk, hanem azoké a férfitársadalmaké akik ilyen félelmet keltenek bennük.

Japánban a vonatokon, de néha a metrókon is van female only kocsi. Ez már végképp túlzásnak tűnt egészen addig míg fel nem világosítottak, hogy elég gyakori volt a nők zaklatása a tömegközlekedésen. Ezért vannak most külön kocsik azoknak akik így érzik biztonságban magukat.

Talán mégsem baj, hogy a nyugati világban hangosabban verik a tamtam dobokat. Közös érdekünk, hogy ne féljen senki a szálláson, a metrón, vagy éjszaka hazamenni. Mert akkor ők is nyitottabbak lesznek felénk és szebb hely lesz ez a világ.

Én nem gondolom, hogy valaha tettem volna valamit ami okot ad a nőknek, hogy jobban féljenek. Ellenben visszautasítottam a “hisztit” ezzel kapcsolatban. Egyrészt nem mértem fel, hogy ha én nem is, mások valóban nem becsülik a nőket, másrészt nem gondoltam bele, hogy vétkesek közt cinkos aki néma. Sokszor hallgattam csöndben ahogy férfiak büszkén mesélik nőket megalázó vagy lealacsonyító történeteiket, csak mert nem láttam semmi értelmét a konfliktus felvállalásának, mert min változtat az. Most úgy érzem, hogy ez egy olyan téma ahol kevés ha én rendesen fiselkedem, mert az a sok barom elrontja nekem is a nőket és a világot. Tegyünk hát ellene amikor csak tudunk, mert nekünk lesz szar ha nem!


1 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik, hogy erről írsz. Először a vicces rész. En annak idején pont a másik eset miatt morgolódtam Japánban "men only" hotelek miatt.
    A félrenézés meg tényleg nagyon alattomosan veszélyes. Legitimmé tesz egy sor olyan viselkedést amit nem kéne. Kevésbé komoly esetekben is nagyon rossz érzés volt latni a szemethunyást

    VálaszTörlés