2018. május 31., csütörtök

Viazul - meg egy csomó más ami közben eszembe jutott

A Viazul a turisták számára fenntartott állami távolsági busz. A collectivo szerintem összességében kényelmesebb megoldás. A collectivot viszont jellegéből adódóan csak akkor lehet igénybe venni, ha legalább 4 ember ugyanabba az irányba akar menni. Igy vagy többen kell lenni, vagy népszerű turistaútvonalon kell közlekedni. Pár nappal ezelőtt le is foglaltam egy collectivot Trinidadból Remediosba. Szokás szerint reggel 8:30-ra kellett kész lenni. Én egész türelmes vagyok, de f10-kor azért megkértem a házigazdám, hivja már fel őket, hogy mi van. Valószinüleg nem jött össze annyi ember, hogy legyen kedvük elindulni, igy egyszerüen nem jöttek el. Természetesen nem ezt mondták, volt valami hivatalos kifogás. Fél 10-kor viszont már nem nagyon lehet menni sehova. Maximum egy másik szállásra, mert ezzel a bácsival nem nagyon sikerült megkedvelnünk egymást. A két napja amúgy is folyamatosan szakadó eső itt váltott még egyel durvább fokozatra épp csak annyi időt hagyott nekem, hogy megleljem új ideiglenes lakhelyem. Aztán lényegében két napig nem lehetett kimenni az utcára csónak nélkül.

Ennyi esőt egyszerre utoljára Vietnámban láttam, de az hivatalosan is tájfun volt. Az áram rendszeresen kimaradt a városban, a szobám falán belül is boldogan folydogált a viz a pafonról meg darabok váltak le. Nem, ez itt sem normális!
Egyébként jót tett a két napnyi kényszerpihenő, közben jöttem rá, hogy ahogyan a székeny bácsi mondja, jó lesz ez csak másra.

Na de vissza a viazulhoz. Egyszer már volt hozzá szerencsém, ezzel jöttünk (akkori utitársammal Thiboval) Cienfuegosból Trinidadba. Az pont egy kivételes alkalom volt, lehetett délután is jönni. Ezúttal viszont a dolgok normál menete szerint reggel 8-kor indul a busz. Ami nem is lenne baj, ha nem kéne fél órával korábban odaérni. Ez a korábban odaérés dolog nekem még a reptérnél is szokott gondot okozni, de szerencsére olyat ritkábban kell csinálni. Márpedig itt komolyan veszik! Cienfuegosban még elmentünk 10 percre nethez jutni miután megvettük a jegyünket (tehát ott voltunk!), mire visszaértünk 18 perccel a tervezett indulás előtt már mindenki bődületesen mérges volt ránk, mert csak ránk várnak. Bedobták a táskánk a busz hasába és menetrend előtt 15 perccel el is indultunk. Ezek után ma reggel korábban vettem a 30 percet.
Maga a busz egész kényelmes volna, ha nem hűtenék repülősen hidegre az utasteret. Legalább nem feleslegesen hoztam a polárt.
Megérkezéskor kinyitja a csomagtartót a bácsi. Látom, hogy szerencsére nem is lett nagyon koszos a táskám. Boldogan nyúlnék is érte, erre úgy néz rám, mintha most mérgeztem volna meg az aranyhörcsögét. Kidob elém egy TIP feliratú koszos papirdobozt, amibe biztos ami biztos be van dobálva néhány 1 CUC-os, nehogy véletlenül pesoval akarjuk kiszúrni a szemét. Majd azzal a lendülettel lebassza a táskám a sárba és várja a jattját...
A viazulnak (vagy a választott útvonalamnak) meg van az az előnye, hogy elhagytott tájakon és apróbb falvakon keresztül halad, igy ha csak az ablakból is, de látok valamit abból a Kubából amiért egyébként jöttem volna. Természetesen itt nem áll meg a busz és ha megállna akkor sem adhatna nekem senki szállást. Ki van ez találva. Ha más nem arra jó ez az egy hónap, hogy megtudom legközeleb hogyan kell jönni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése