2013. szeptember 20., péntek

Boszorkak foldjen

Valahol valakitol hallottam, hogy Siquijor szep sziget es nem sok ott a turista. Hetekkel kesobb ugy alakult egesz kozel vagyok hozza, gondoltam megnezem hat.
Par napja IloIlo varosaban igeiglenes utazopartneremmel Nickel a nemet sraccal es a helyi kapcsolatunkkal Theodorral soroztunk es beszeltuk at a tervezett utvonalat. Mikor a szigetet emlitettem Theodor osszrezzent. "Ott sok a vodoo, sok fulop meseli, hogy hipnotizaltak es kifosztottak arrafele. Boszorkanyok is vannak, ne menjetek oda." Theodor egyebkent egyetemet vegzett, mediaszociologiat tanult, most angolt tanit. Persze lattam en mar nem egy idiotat egyetemmel a hata mogott. Pillanatra elgondolkodtam mi itt az udvarias valasz. Kiszurhatta a felmosolyt az arcomon es csak annyit mondott, legalabb vigyazzatok magatokra.
Elmeselte meg hogy a helyiek csak Hogwardsnak hivjak a szigetet, a sok magia miatt ami ott tortenik.

Ket nappal kesobb uton a magikus sziget fele egy buszpalyaudvari arus kerdezett ra hova megyunk. O sem ertette miert akarunk oda menni, mert ott csak boszorkanyok repkednek a sepruiken es elvisznek. Hogy hova es mi.celbol az nem derult ki, de itt mar el tudok kepzelni olyan verziot amivel kiegyeznek.

Aztan a boszorkak uzentek, hogy nem tettszik nekik ez a tiszteletlenseg. Ma koran keltunk Damaguette varosaban, hogy at hajozzunk a szigetre, de az isszes hajojaratot toroltek. Ranezesre nem tunt haragosnak a tenger, meg is kerdeztem a partiorseget, ugyan miert iltottak meg a hajozast. Azt mondtak nekik nincsenek rendes szenzoraik de a legkozelebbi szerint nagyon haborog a tenger. Szerettem volna megkerdezni toluk van-e esetleg sajat szemuk, vagy az is csak a szomszednak de vegul ezt kihagytam.
A kerdes kicsit kesobb meg aktualisabba valt. Delutan vegul engedelyeztek a hajoforgalmat, addigra azonban valoban felkorbacsoltak a tengert. Franc se erti ezeket...

A fulopoknek meg van az a rossz szokasuk, hogy bar a lehetoseg adott, nem rogzitik a jarmuveket a kompokon, van is nehany borulas/sullyedes minden evben igy ebben az idoszakban. Ahogy haladtunk a tengeren a hajot ugy megmozgattak a hullamok, hogy sokakat.ismerek, akiket ez egy vitorlason is megijesztene, ez viszont egy 60m koruli tengeri komp volt. Ez nem is zavart addig, amig fel nem tunt, hogy egy ido utan nem jobbra balra, hanem nagyon balra majd egyenesbe dulongelunk. Nicknek nem emlitettem ezt az aprosagot, az o gyomra mar.amugy is tiltakozott.
Kialltam a hajo orraba, ahol a viharos szel a hajamba kapott - na jo, eros szel volt, haj nem - es uzentem a banyaknak: engem ugyan nem tantoritotok el.
Kikotes utan vicces volt nezni, ahogy probaljak kimozgatni az osszekocolt jarmuparkot. Nem szamit, itt vagyunk, 1-0 ide boszik.

Az elso aki vodoo-magiaval probalkozott a tricycle-os (helyi tuktuk) fazon volt. Valoban hipnotizalnia kellett volna, hogy ezt az arat elfogadjuk. Egy sor mellett lazitottunk, majd a hely tulaja elmondta, hogy a nagynenjenel meg lehet szallni, de csak azert mondja mert ma.mar nem jutunk el sehova, de azert vigyazzunk azzal a hellyel. Ilyet meg nem hallottam azsiaban, mindig lelkesen kuldenek a rokonhoz.
Mondjuk valoban keves furabb hazat lattam eletemben mint ez a viszonylag uj kacsalabon forgo palotanak szant ize, amiben a kulonbozo elemek grandiozusak is lehetnenek, de olyan izleshiannyal pakoltak oket egymas melle, hogy egy az egyben mehetne elvarazsolt kastelynak a vidamparkba. Cserebe sokan lakjak, de ha jol ertem senki se vendeg, mind ottlako. Azt meg nem sikerult kisakkozni, hogy ez a valtozatos sereg hogy ad ki egy csaladot, de az egyik fazon legalabb megkinalt jinnel.

Mondanam, hogy majd holnap elarulom, hogy folytatodik a tortenet, de tudja fene, ahoz meg az is kell, hogy az ejjel ne varazsoljanak el...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése