2013. szeptember 4., szerda

Körház a város közepén

Meg tegnap volt szerencsem mobilszamot is vasarolni, ami kulon vicces volt, mert a kislany majdnem pont annyit beszelt angolul, mint en kinaiul. Peter mar lelkendezett nekem korabban, hogy milyen hatekonyan lehet internetes forditok segitsegevel beszelgetni, most en is kiprobalhattam - kb olyan, mint egy rejtveny, amiben megprobalod kitalalni, mire gondolhatott, aki ezeket a szavakat beledobalta egy vodor zavaros vizbe. A legnagyobb nehezseget megis az okozta, hogy nincs kinai nevem (meg), szoval vegul 迈克 nevre anyakonyveztek, ami varakozasokkal ellentetben nem a "Feher Ordog" megfeleloje, hanem "Mike". Valahol itt er ossze a nyugati es a keleti kultura, az angolok fele, akinek bemutatkozom, szinten Mike-nak erti a nevem, bar ok nem nezegetik elotte hosszu percekig tanacstalanul az utlevelem :)
Aztan ma ugy dontottem, ha mar van kinai nevem, viselkedjek is kinaiul, szoval metroval mentem dolgozni, nem taxival, mint a regi gyarmatositok nagy resze. Mondjuk is 1000 HUF helyett 160bol meg lehet uszni az utat, szoval boven megeri. Erdekes, hogy egy olyan tomegben, ahol nalunk lelegezni is csak engedellyel szokas, a helyiek siman nezik tableten a filmeket (pl Grace klinika kinai felirattal). Alapveto udvariassagi szabaly meg, hogy az erosebb kutya baktak ki hamarabb a szerelvenybol - kulonben elmossa a szembejovok arjan a naplementebe elvitorlazo kepzavar.
Tovabbi sikerkent konyvelem el, hogy valszeg megtalaltam az orszag legdragabb ABCjet, ami valszeg a kizarolag importbol epitkezo keszlettel nyerte el ezt a kitunteto cimet. Ezzel egyutt eddig csak itt lattam mososzert, szoval hajlando voltam bo ketszer annyit fizetni erte, mint otthon, de megiscsak... Majd meg kell felfedezni masikat, kulonben csak a metro mellett setalni lesz penzem :) Kisboltok egyebkent vannak, ma este peldaul egy ilyenben vettem zold tea izu fagylaltot, ami kb pont olyan izu, mint amilyennek elkepzelitek, csak vaniliasabb, egesz fura. Meg ha mar kisetaltam, fenykepeztem meg nektek nagy hazakat, az elso kepen a baloldali 2010-ben meg csak egy nagy kerek godor volt, a jobboldali meg 2007-ben meg csak rut sybarita vaz:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése