2018. június 5., kedd

Bayamo

Reggel az első utam az előző napi helyre vezetett. Ez a család a totális ellentéte mindannak amire Kubával kapcsolatban panaszkodtam. Összesen háromszor találtak nekem szállást, amikor ott voltam mindig megkináltak valamivel (kávé, puding, stb.), ha épp esett az eső, nem engedtek el esőkabát nélkül, hiába mondtam hogy nem lenni cukor :) Egyébként értették. Láttam már hasonlót házigazdától, de nem ilyen mértékben, ráadásul ők nem kértek és nem is fogadtak el semmit cserébe. Igazi kedves emberek. Az már csak a hab a tortán, hogy a család minden tagja beszélt valamennyire angolul.
Egyébként nem csak ezért sajnálom, hogy nem tudtam náluk megszállni. A ficko az ETECSA-nak (a kubai internet monopólium) dolgozik és ennek kapcsán náluk van ingyen, korlátlan net a lakásban. Ugye-ugye a kommunizmus az egyenlőkkel meg az egyenlőbbekkel. Még a mobilján is van net. Ha  nem a saját szememmel látom a H+ jelet a mobilon, talán el sem hiszem. Mondjuk az eddig is gyanus volt, hogy nem technológiai korlátja van a net elterjedésének. Végülis néhány évvel ezelőtt az arab forradalmak is FB-on szerveződtek. Hát kell ez egy jó kummunizmusba?

Gondoltam futok egy kört a laptopommal, hátha meg tudják csinálni. Ajánlottak is egy srácot, aki ért az ilyesmihez és még angolul is beszél. És tényleg! Már, hogy jól beszél angolul, mert az sosem derült ki, hogy a számitogéphez is ért-e. Az etecsa valami régi wifi szabványt használ, amire mint kiderült tudok csatlakozni. Ha már sétált velem két sarkot ebben a melegben, meghivtam egy sörre. Beszélgettünk egész sok mindenről. Újabb morzsák Kubáról. Lessz mit összegezni a végén.

Már épp leirtam volna a kubai konyhát, de itt végre ettem igazán jót étteremben. Lényegében egy báránytokány volt. Bátor választás, de megérte. Most már tudom, hogy létezik a jó éttermi kaja Kubában, már csak arra kéne rájönni, hogy hogyan lehet megtalálni. Mindenesetre a hely kinézetével és az árral eddig semmi összefüggést nem fedeztem fel.
És, hogy maga Bayamo milyen hely? Tulajdonképpen mindegy is. Tuti, hogy mindenkinek ajánlani fogom aki dél-Kubában jár. Tudok egy jó szállást is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése